Stanowisko testowania pomp i wtryskiwaczy STPIW-3

Stanowisko testowania pomp i wtryskiwaczy (w skrócie STPiW-3), w zależności od wersji wykonania, przeznaczone jest do testowania pomp i wtryskiwaczy paliwa (a także innych podzespołów) występujących w systemie Common Rail (w skrócie CR) oraz w systemach z pompą rozdzielaczową BOSCH VE. Stanowisko umożliwia zamocowanie różnych typów pomp, wtryskiwaczy, zaworów regulacji ciśnienia i czujników wysokiego ciśnienia, podłączenie zasilania i zrzutu paliwa, podłączenie menzurek pomiarowych dawki paliwa i wielkości przelewu oraz podłączenie niezbędnych przewodów sterujących z dodatkowych testerów umieszczonych na stelażu STPiW3. Całość umożliwia przeprowadzenie pełnych i bezpiecznych testów badanych komponentów.

STPiW3 wykonane jest w postaci stalowego stelaża, na którym zamontowano wszystkie niezbędne wsporniki i urządzenia. Napęd pomp umożliwia silnik asynchroniczny 3-fazowy sterowany falownikiem poprzez pasek zębaty. Stół został wykonany do pracy dwustronnej, tzn. możliwe jest zamontowanie (w zależności od wersji wykonania) pomp VE i CR lub pomp CR wysokiego ciśnienia z obu stron stołu tak, aby można było testować pompy i wtryskiwacze CR bez czasochłonnego przekładania badanych podzespołów. Taka budowa pozwoliła na uzyskanie wyjątkowo zwartej konstrukcji stanowiska, o małych wymiarach zewnętrznych i zarazem o dużej funkcjonalności.

Taka budowa pozwoliła na uzyskanie wyjątkowo zwartej konstrukcji stanowiska, o małych wymiarach zewnętrznych i zarazem o dużej funkcjonalności.




Zakres zastosowania stanowiska:
  • testowanie pomp CR (Bosch CP1, CP3, Delphi, Siemens, Denso),
  • testowanie wtryskiwaczy (Bosch, Siemens, Delphi, Denso), elektromagnetyczne i piezoelektryczne,
  • testowanie podzespołów wchodzących w skład systemu CR (np. zawory elektromagnetyczne, czujniki ciśnienia, zawory regulacji ciśnienia),
  • testowanie pomp VE (potencjometryczne i HDK).

Funkcje stanowiska:
  • sterowanie napędem pomp,
  • sterowanie zasilaniem paliwa,
  • zliczanie obrotów pomp,
  • pomiar prędkości obrotowej pomp,
  • pomiar ciśnień paliwa,
  • pomiar wielkości dawki paliwa,
  • pomiar wydatku pompy,
  • pomiar wielkości przelewu,
  • stabilizacja temperatury paliwa,
  • stabilizacja obrotów pompy,
  • opcjonalnie dostępny system automatycznego pomiaru i sterowania z wykorzystaniem komputera PC z możliwością archiwizacji danych i ich wydruku.

Parametry techniczne:
  • Napięcie zasilania: sieć 3x400V /50Hz
  • Maksymalna moc: 6kW
  • Moc silnika napędowego: 4 kW
  • Zakres zmiany prędkości obrotowej silnika: 100 ÷ 2000 obr/min
  • Moc grzałki paliwa: 900 W

Nastawy:
  • prędkość obrotowa silnika: 100 ÷ 2000 obr/min co 1 obr.min.
  • temperatura paliwa: 20÷60 oC co 5oC
  • liczba obrotów: 10÷9000 co 5 obr.
  • "przelicznik obrotów" czyli liczba zębów koła pompy: 20÷100

Zakresy pomiarowe i dokładność pomiarów:
  • prędkość obrotowa: 50÷4000 obr/min d = 1 % + 1 obr/min
  • ciśnienie paliwa: 0÷0,2 MPa (0÷20 bar) d = 1 % + 0,01 MPa
  • temperatura paliwa: 0÷100 °C d = 2 %
  • liczba obrotów: 1 ÷ 10000 ±1